Jak pozyskać klienta?

Przed każdą działalnością, firmą, a nawet pojedynczą osobą, w momencie podjęcia decyzji o sprzedaży usług lub produktu, pojawia się to jedno najważniejsze pytanie. Właściwa na nie odpowiedź decyduje o dalszych losach całego biznesu. Brzmi ono: jak pozyskać klienta, który skorzysta z proponowanych przez nas usługi zdecyduje się zostawić swoje pieniądze właśnie w naszej firmie, a nie w jednej z setek innych obecnych na rynku w tej samej branży? Jak zdobyć klienta, który z każdej strony zalewany jest ofertami i reklamami?

STRONA INTERNETOWA I POZYCJONOWANIE

Metod  pozyskiwania klientów jest obecnie stosowanych wiele, dlatego z powodzeniem można wybrać takie, które najlepiej odpowiadają naszej działalności. Jednak pamiętać należy o tym, że obecnie podstawą jest nasza obecność w Internecie. Jeżeli nie zaistniejemy w sieci, to zdecydowanie obniżamy swoje szanse na pozyskanie nowych klientów. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o to, by nasza firma posiadała odpowiednio wykonaną i profesjonalną stronę internetową, która zachęci odbiorców do pozostania na niej dłużej i zapoznania się z proponowaną ofertą. Musi ona zawierać także wszystkie niezbędne informacje o naszym biznesie, takie jak kontakt i krótka informacja kim jesteśmy i czym się zajmujemy. Jednym z skutecznych i wygodnych w obsłudze systemów, które umożliwiają prowadzenie oraz zmianę wyglądu strony jest dostępny dla każdego bezpłatnie WordPress. Warto pamiętać o nim, gdy zdecydujemy się stworzyć swoje miejsce w sieci.

Strona internetowa, oprócz wyglądu, to także suma innych działań, które mają na celu sprawienie, aby była ona dobrze widoczna w wyszukiwarce. Tu z pomocą przychodzi SEO, czyli procesy, mające na celu promocję strony w rankingach wyszukiwarek. Zwane są one także pozycjonowaniem. Jedną z nieodłącznych części pozycjonowania są unikalne treści. Oznacza to, że wszystkie teksty, które publikujemy na naszej stronie internetowej, muszą być stworzone przez nas samych i zawierać słowa kluczowe, dzięki którym łatwo można trafić na taki tekst w Internecie, wpisując do wyszukiwarki odpowiednie hasła.

Dobrze wypozycjonowana, widoczna dla wyszukiwarek strona jest więc jedną z metod pozyskiwania nowych klientów. Kiedy jesteśmy widoczni w sieci, to tym samym jesteśmy obecni w świadomości odbiorców, którzy mogą się stać naszymi klientami.

PREZENTACJA PRODUKTU

Jakie są jeszcze sposoby pozyskiwania klientów biznesowych? Może nim być odpowiednia prezentacja produktu, która sprawi, że dany artykuł lub usługa zdobędzie uwagę klienta, wyjaśni, jakie korzyści uzyska nasz odbiorca w zainwestowaniu w naszą propozycję oraz sprawi, że zaangażuje się on emocjonalnie podczas kontaktu z produktem. Ponieważ jest to pierwszy moment styczności z klientem, należy pamiętać o zrobieniu odpowiedniego wrażenia na nim, tak, aby nasza oferta na długo pozostała w jego pamięci. Dlatego prezentacja musi być angażująca, atrakcyjna wizualnie i przyciągająca uwagę. Wtedy możemy być pewni, że klient odszuka nas w sieci lub może nawet od razu będzie skłonny wydać swoje pieniądze. Pamiętać należy, że najlepiej byłoby dotrzeć do osób decyzyjnych, które dysponują budżetem.

OKREŚLENIE KLIENTA DOCELOWEGO

Warto pamiętać także o identyfikacji docelowych klientów i zastosowaniu segmentacji marketingowej. Polega ona na wydzielaniu coraz mniejszych i bardziej sprecyzowanych grup klientów, do których chcemy dotrzeć. Żeby zbudować relację z naszym docelowym klientem należy przede wszystkim zrozumieć jego potrzeby, określić możliwości finansowe, stwierdzić, czy będzie to pojedynczy konsument lub może cała firma. Przydatne będą też takie informacje jak płeć, wiek, pochodzenie oraz kryteria ekonomiczne (na przykład zawód). Aby dobrze zidentyfikować klienta, należy także bardzo dobrze znać swój produkt.

KAMPANIA MARKETINGOWA

Kolejnym ważnym krokiem jest zaplanowanie kampanii marketingowej, która przyciągnie uwagę potencjalnych odbiorców. Powinna ona zostać stworzona z myślą o dokładnie określonym kliencie, aby trafiła bezpośrednio do grupy docelowej, która może być zainteresowana produktem lub usługą. Nie ma sensu tracić czasu i pieniędzy na odbiorców, którzy nie są naszym celem. Przydatne tutaj będzie pojęcie persony – szczegółowo określonego profilu klienta, którzy pomoże nam trafić z naszym produktem do odpowiedniej grupy. Dobrze skonstruowana i określona persona to podstawa sukcesu podczas tworzenia kampanii, a co za tym idzie – pozyskiwania nowego klienta biznesowego. Ważne jest udostępnianie ważnych i ciekawych informacji.

PROBLEMY PRZY POZYSKIWANIU KLIENTÓW

Zastanawiając się, jak zdobyć klienta, oprócz przydatnych metod i sposobów,warto mieć także w pamięci problemy, które może napotkać nasza firma i w ogóle osoby, które chcą pozyskać nowych klientów, ponieważ może nas to często ustrzec przed ich popełnieniem.

Największym utrudnieniem jest brak środków na promocję, więc jeśli nie mamy przeznaczonych na to funduszy, to warto zainteresować się pożyczką lub kredytem na ten cel. Zaszkodzić nam może także złe pozycjonowanie, wybierzmy więc firmę zajmującą się SEO ostrożnie i z uwagą. Konkurencja, która reklamuje się intensywniej i ciekawej niż my również może okazać się przeszkodą. Ciężką sytuacją jest także brak zainteresowania ze strony potencjalnych klientów, co może być skutkiem złego marketingu, pozycjonowania lub nieatrakcyjnej strony internetowej lub nietrafionego pomysłu na produkt lub usługę.

W przypadku firm zagranicznych, które pragną wejść na polskie rynek (i odwrotnie) i tu pozyskać nowych klientów problemem może być także język i brak swobody w poruszaniu się w polskim ustawodawstwie i bankowości. W takim przypadku z pomocą może przyjść nasze firma 4bizz2.bizz, ponieważ wśród naszych usług znajduje się pozyskiwanie pożyczek, kredytów lub finansowania

Portal 4biz2.biz zajmuje się także przygotowywaniem prezentacji sprzedażowych w języku portalu oraz rozsyłaniem ich do klientów oraz organizacją spotkań z kontrahentami, co także pomaga zyskać nowych odbiorców dla biznesu oraz ułatwia działalność firmom, które chcą rozpocząć sprzedaż na rynkach poza Polską. Nasza firma proponuje organizację minimum trzech spotkań z kontrahentem. Zapewnia to bezpośredni kontakt z nim, który jest wyjątkowo ważny podczas procesu pozyskiwania go i przekonywania do inwestycji pieniędzy tę konkretną usługę. To my uzgadniamy wszystkie terminy i kontaktujemy się telefonicznie z kontrahentem, którego możemy wybrać z naszej bazy danych. Przygotowując się do takiego spotkania najpierw korzystamy z poręcznego kwestionariusza, który pozwoli nam na określenie z jakim sektorem usług mamy do czynienia (IT, moda, nieruchomości itp.). Klient musi nam na bieżąco udzielać wszystkich niezbędnych informacji. Staramy się także określić, jakie oczekiwania względem tego spotkania ma zarówno nasz odbiorca, jak i jego potencjalny kontrahent. W trakcie spotkania można przedstawić przygotowaną wcześniej prezentację produktu. W naszych obowiązkach może leżeć także tłumaczenie podczas spotkania, oczywiście jeżeli klient wyrazi taką potrzebę. Dodatkowe koszty, takie jak nocleg lub dojazd są doliczane oddzielnie.

Profesjonalna obsługa to więc zdecydowane ułatwienie we wszelkich działaniach sprzedażowych i zawsze warto o tym pamiętać, zwłaszcza jeżeli dopiero zaczynamy prowadzić swoją działalność i zależy nam na zdobyciu klientów, którzy zostaną z nami na długo.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej kliknij tutaj